Nowoczesny mikroprocesorowy system przeciw przeciążeniowy dla żurawi samojezdnych i wieżowych - ogranicznik udźwigu SLI Gemini model 6700.
SLI Gemini - system uniemożliwiający przeciążenie żurawia, zintegrowany z wagą technologiczną. System pracuje w paru tysiącach żurawi samochodowych, wieżowych, ładowarek, dźwigów kolejowych różnych producentów, między innymi: Liebherr, Krupp, Demag, Grove, Manitowoc, ČKD, ZBUD - REX 20.
Komunikację z operatorem zapewnia 7 calowy kolorowy, dotykowy wyświetlacz. Dzięki swojej uniwersalnej obudowie oraz kompaktowym wymiarom, zmieści się w każdej kabinie operatora. Wyświetla on wszystkie potrzebne informacje o parametrach pracy żurawia.
Jakie podstawowe parametry monitoruje ogranicznik udźwigu SLI Gemini?
- promień (hak - oś obrotu), kat pochylenia masztu, długość masztu (wysięgnika)
- masa ciężaru zawieszonego na haku
- wysokość głowy masztu od ziemi
- maksymalny ciężar jaki może być podnoszony przy danym położeniu masztu
- daje możliwość ustawienia limitów kątów pochylenia - maksymalnego i minimalnego
- sposób olinowania zblocza
- rzeczywista waga ciężaru (netto)
- przeciążenie żurawia z sygnalizacją dźwiękową, optyczną oraz odcięciem dalszych ruchów przeciążających żuraw
- możliwość odblokowania odcięcia ruchów, z zapamiętaniem czasu, oraz parametrów przeciążających
Dodatkowe funkcje systemy SLI Gemini:
- wysokość haka nad ziemią
- pomiar szybkości wiatru na szczycie masztu
- integracja ze wskaźnikiem obecności pola elektromagnetycznego linii wysokiego napięcia - SCS IVN
- funkcje czarnej skrzynki, pamiętającej parametry pracy w powiązaniu z datą i godziną
- licznik cykli pracy oraz motogodzin
- kontrola zużycia paliwa, stanu ładowania akumulatorów itp.
- pamięć terminów oraz interwałów serwisowych
- kontrola parametrów pracy silnika
Ogranicznik udźwigu SLI Gemini komunikuje się z operatorem w jednym z wielu do wyboru języków - czeskim, słowackim, angielskim, węgierskim, niemieckim, rosyjskim, chorwackim oraz oczywiście polskim.
Strona internetowa producenta SCS servis spol. s r. o.