Źródło: http://www.securityprinting.org/akcie/obory/280/12800_index.htm

Obraz Augusta von Willego - "Bramen w 1870 roku, rewolucja przemysłowa"

 

Legendy czeskiej motoryzacji - Praga Mignon

 

W 1946 roku został zaprezentowany przez czechosłowacki koncern zbrojeniowy Zbrojovkę Brno prototyp ciągnika rolniczego Zetor 25 (nazwa „Zetor”, powstała przez połączenie pierwszej litery „Zet” od nazwy fabryki Zbrojovka i ostatnich liter słowa traktor – „or”). W 1952 roku została przeniesiona produkcja ciągników ze Zbrojovki Brno do hal produkcyjnych ówczesnego przedsiębiorstwa państwowego Zakłady Precyzyjnego Przemysłu Maszynowego Brno-Liszeń.

Obecnie firma Zetor wchodzi w skład słowackiego HTC holding. Zetor był pionierem różnych innowacji w czasie swojej historii. Wprowadził jeden z pierwszych systemów hydraulicznych, znany jako Zetormatic

Pierwszy prototypowy Zetor został opracowany w listopadzie 1945 roku. Trzy pierwsze wyprodukowane ciągniki Zetor Z 25 zostały uroczyście przekazane do eksploatacji 15 marca 1946 roku. I tak do dzisiaj ...

 

Strona internetowa firmy Zetor.

Gwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywna

 

  • 20120505_115438
  • 20120505_115526
  • 20120505_115737
  • 20120505_120105
  • 20120505_120253
  • 20120505_120300
  • 20120505_120318
  • 20120505_120443
  • 20120505_121352
  • 20120505_121446
  • 20120505_121501
  • 20120505_121547
  • 20120505_121715
  • 20120505_122023
  • 20120505_122056
  • 20120505_122107
  • 20120505_122126
  • 20120505_122148
  • 20120505_122237
  • 20120505_122507
  • 20120505_123107
  • 20120505_123131
  • 20120505_123220
  • 20120505_123541
  • 20120505_123813
  • 20120505_125046
  • 20120505_125113
  • 20120505_125206
  • 20120505_125313
  • 20120505_130203
  • 20120505_130220
  • 20120505_130317
  • 20120505_130451
  • 20120505_130724
  • 20120505_130800
  • 20120505_130812
  • 20120505_131049
  • 20120505_131106
  • 20120505_131127
  • 20120505_131215
  • 20120505_131532
  • 20120505_131607
  • 20120505_131638
  • 20120505_131711
  • 20120505_131804
  • 20120505_131817
  • 20120505_132012
  • 20120505_132018
  • 20120505_132026
  • 20120505_132038
  • 20120505_132044
  • 20120505_132754
  • 20120505_132810
  • 20120505_132903
  • 20120505_132949
  • 20120505_133031
  • 20120505_133049
  • 20120505_133111
  • 20120505_133251
  • 20120505_133741
  • 20120505_133926
  • 20120505_134221
  • 20120505_134241
  • 20120505_134437
  • 20120505_134442
  • 20120505_134833
  • 20120505_134842
  • 20120505_134918
  • 20120505_134927
  • 20120505_135100
  • 20120505_135154
  • 20120505_135217
  • 20120505_135232
  • 20120505_135248
  • 20120505_135300
  • 20120505_135313
  • 20120505_135401
  • 20120505_135428
  • 20120505_135718
  • 20120505_135731
  • 20120505_141022
  • 20120505_155007
  • 520120505_115611
  • 620120505_115708
  • 720120505_115644

 

Vojenské muzeum Králíky
Prostřední Lipka 1
561 69 Králíky



 +420 608 478 732  +420 604 407 901  Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. 

Gwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywna
 

351889 (514)

Menu bloga

Muzeum Králíky

Muzeum Tatry

Cesarsko-Królewskie Koleje Państwowe [kkStB]

Po rozpadzie Monarchii Austro-Węgier w roku 1918 kkStB przestały istnieć. Ich majątek został podzielony między przedsiębiorstwa kolejowe państw powstałych z rozpadu monarchii takie jak:

  • Austria: Österreichische Staatsbahnen (ÖStB), od roku 1923: Österreichische Bundesbahnen (BBÖ)
  • Czechosłowacja: Československé státní dráhy (ČSD)
  • Królestwo Serbów, Chorwatów i Słoweńców: Jugoslovenske državne železnice (JDŽ)
  • Polska: Polskie Koleje Państwowe (PKP)
  • Rumunia: Căile Ferate Române (CFR)
  • Włochy: Ferrovie dello Stato (FS)