Źródło: http://www.securityprinting.org/akcie/obory/280/12800_index.htm

Obraz Augusta von Willego - "Bramen w 1870 roku, rewolucja przemysłowa"

 

Legendy czeskiej motoryzacji - Praga Mignon

 

Sherp – rosyjski wszędołaz-amfibia. Projekt pojazdu został przedstawiony w 2012 na podstawie patentu opracowanego przez Siergieja Garagaszjana. Debiut pojazdu miał miejsce na wystawie Moscow Off-Road Show 2015.

Od 2015 jest produkowany seryjnie w wersji Standard. Na początku 2017 roku, po wprowadzeniu wielu udoskonaleń i poprawie wyglądu rozpoczęto produkcję wersji PRO, która zastąpiła wersję Standard. W lutym 2018 rozszerzono seryjną produkcję o wersję Pickup.

"Firma SHERP powstała w 2012 roku od nawiązania współpracy z utalentowanym projektantem Alexem Garagashyanem i rozpoczęcia testów prototypu. Celem firmy było zaprezentowanie światu wszędołazu nie mającego sobie równych w najtrudniejszym terenie. Już w roku 2015, zaledwie po trzech latach prób, udoskonaleń i szukania optymalnych rozwiązań technicznych oraz materiałów i podzespołów, uruchomiona została masowa produkcja SHERP."

"SHERP potrafi przemieszczać się po dowolnym terenie: bagnie, głębokim śniegu, piasku, lodzie, wodzie. Każde koło Sherpa ma objętość około 800 litrów. Całkowita objętość kół daje wyporność ponad 3200 kg, co umożliwia Sherpowi spokojnie i pewne poruszanie się po wodzie, a całkowicie hermetyczne podwozie zapobiega wlewaniu się wody do wnętrza pojazdu. Sherp pozostaje wyporny nawet przy zerowym ciśnieniu w oponach, a nawet bez przyłączonych kół."

Strona dystrybutora SHERP-a w EU

Strona producenta wszędołaza SHERP

"Konstrukcja pojazdu umożliwia poruszanie się po każdym rodzaju podłoża - zarówno grząskich terenach, skałach, piaskach jak i po lodzie i po wodzie. Podwozie Sherpa jest szczelnie zamknięte, wykonane z blachy opancerzonej. Ważnym elementem pojazdu są niskociśnieniowe, bezdętkowe opony o wymiarach 1600 х 600 х 25 mm w których zastosowano unikalny system pompowania spalinami. Kierowca pojazdu ma możliwość w prosty sposób w trakcie jazdy dostosowywać ciśnienie w oponach do pokonywanego terenu. Sherp pokonuje przeszkody o wysokości do 70cm. Posiada 58-litrowy zbiornik paliwa i 4-cylindrowy silnik Diesla Kubota V1505-t o mocy 44 KM, którego moc jest przekazywana na wszystkie cztery koła za pomocą pięciobiegowej skrzyni biegów. Sherp nie ma klasycznej przekładni kierowniczej – skręcanie możliwe jest (podobnie jak w czołgach) poprzez oddzielną regulację prędkości kół na każdej ze stron. W styczniu 2016 cena wersji Standard wynosiła 65 000 dolarów amerykańskich, a dwa lata później, w styczniu 2018 roku cena wersji PRO wynosiła 107 500 dolarów amerykańskich.

Pojazd testowany był m.in. na Półwyspie Kolskim, syberyjskiej tajdze oraz na bagniskach Jugry." [Wikipedia]

Pierwszy SHERP w Polsce! Jedyny taki pojazd, który potrafi pokonać każdy teren.

Ocena użytkowników: 5 / 5

Gwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywna

W 1946 roku został zaprezentowany przez czechosłowacki koncern zbrojeniowy Zbrojovkę Brno prototyp ciągnika rolniczego Zetor 25 (nazwa „Zetor”, powstała przez połączenie pierwszej litery „Zet” od nazwy fabryki Zbrojovka i ostatnich liter słowa traktor – „or”). W 1952 roku została przeniesiona produkcja ciągników ze Zbrojovki Brno do hal produkcyjnych ówczesnego przedsiębiorstwa państwowego Zakłady Precyzyjnego Przemysłu Maszynowego Brno-Liszeń.

Obecnie firma Zetor wchodzi w skład słowackiego HTC holding. Zetor był pionierem różnych innowacji w czasie swojej historii. Wprowadził jeden z pierwszych systemów hydraulicznych, znany jako Zetormatic

Pierwszy prototypowy Zetor został opracowany w listopadzie 1945 roku. Trzy pierwsze wyprodukowane ciągniki Zetor Z 25 zostały uroczyście przekazane do eksploatacji 15 marca 1946 roku. I tak do dzisiaj ...

 

Strona internetowa firmy Zetor.

Gwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywna
 

321198 (1051)

Menu bloga

Muzeum Králíky

Muzeum Tatry

Cesarsko-Królewskie Koleje Państwowe [kkStB]

Po rozpadzie Monarchii Austro-Węgier w roku 1918 kkStB przestały istnieć. Ich majątek został podzielony między przedsiębiorstwa kolejowe państw powstałych z rozpadu monarchii takie jak:

  • Austria: Österreichische Staatsbahnen (ÖStB), od roku 1923: Österreichische Bundesbahnen (BBÖ)
  • Czechosłowacja: Československé státní dráhy (ČSD)
  • Królestwo Serbów, Chorwatów i Słoweńców: Jugoslovenske državne železnice (JDŽ)
  • Polska: Polskie Koleje Państwowe (PKP)
  • Rumunia: Căile Ferate Române (CFR)
  • Włochy: Ferrovie dello Stato (FS)