Źródło: http://www.securityprinting.org/akcie/obory/280/12800_index.htm

Obraz Augusta von Willego - "Bramen w 1870 roku, rewolucja przemysłowa"

 

Legendy czeskiej motoryzacji - Praga Mignon

 

Sherp – rosyjski wszędołaz-amfibia. Projekt pojazdu został przedstawiony w 2012 na podstawie patentu opracowanego przez Siergieja Garagaszjana. Debiut pojazdu miał miejsce na wystawie Moscow Off-Road Show 2015.

Od 2015 jest produkowany seryjnie w wersji Standard. Na początku 2017 roku, po wprowadzeniu wielu udoskonaleń i poprawie wyglądu rozpoczęto produkcję wersji PRO, która zastąpiła wersję Standard. W lutym 2018 rozszerzono seryjną produkcję o wersję Pickup.

"Firma SHERP powstała w 2012 roku od nawiązania współpracy z utalentowanym projektantem Alexem Garagashyanem i rozpoczęcia testów prototypu. Celem firmy było zaprezentowanie światu wszędołazu nie mającego sobie równych w najtrudniejszym terenie. Już w roku 2015, zaledwie po trzech latach prób, udoskonaleń i szukania optymalnych rozwiązań technicznych oraz materiałów i podzespołów, uruchomiona została masowa produkcja SHERP."

"SHERP potrafi przemieszczać się po dowolnym terenie: bagnie, głębokim śniegu, piasku, lodzie, wodzie. Każde koło Sherpa ma objętość około 800 litrów. Całkowita objętość kół daje wyporność ponad 3200 kg, co umożliwia Sherpowi spokojnie i pewne poruszanie się po wodzie, a całkowicie hermetyczne podwozie zapobiega wlewaniu się wody do wnętrza pojazdu. Sherp pozostaje wyporny nawet przy zerowym ciśnieniu w oponach, a nawet bez przyłączonych kół."

Strona dystrybutora SHERP-a w EU

Strona producenta wszędołaza SHERP

"Konstrukcja pojazdu umożliwia poruszanie się po każdym rodzaju podłoża - zarówno grząskich terenach, skałach, piaskach jak i po lodzie i po wodzie. Podwozie Sherpa jest szczelnie zamknięte, wykonane z blachy opancerzonej. Ważnym elementem pojazdu są niskociśnieniowe, bezdętkowe opony o wymiarach 1600 х 600 х 25 mm w których zastosowano unikalny system pompowania spalinami. Kierowca pojazdu ma możliwość w prosty sposób w trakcie jazdy dostosowywać ciśnienie w oponach do pokonywanego terenu. Sherp pokonuje przeszkody o wysokości do 70cm. Posiada 58-litrowy zbiornik paliwa i 4-cylindrowy silnik Diesla Kubota V1505-t o mocy 44 KM, którego moc jest przekazywana na wszystkie cztery koła za pomocą pięciobiegowej skrzyni biegów. Sherp nie ma klasycznej przekładni kierowniczej – skręcanie możliwe jest (podobnie jak w czołgach) poprzez oddzielną regulację prędkości kół na każdej ze stron. W styczniu 2016 cena wersji Standard wynosiła 65 000 dolarów amerykańskich, a dwa lata później, w styczniu 2018 roku cena wersji PRO wynosiła 107 500 dolarów amerykańskich.

Pojazd testowany był m.in. na Półwyspie Kolskim, syberyjskiej tajdze oraz na bagniskach Jugry." [Wikipedia]

Pierwszy SHERP w Polsce! Jedyny taki pojazd, który potrafi pokonać każdy teren.

Gwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywna

W 1946 roku został zaprezentowany przez czechosłowacki koncern zbrojeniowy Zbrojovkę Brno prototyp ciągnika rolniczego Zetor 25 (nazwa „Zetor”, powstała przez połączenie pierwszej litery „Zet” od nazwy fabryki Zbrojovka i ostatnich liter słowa traktor – „or”). W 1952 roku została przeniesiona produkcja ciągników ze Zbrojovki Brno do hal produkcyjnych ówczesnego przedsiębiorstwa państwowego Zakłady Precyzyjnego Przemysłu Maszynowego Brno-Liszeń.

Obecnie firma Zetor wchodzi w skład słowackiego HTC holding. Zetor był pionierem różnych innowacji w czasie swojej historii. Wprowadził jeden z pierwszych systemów hydraulicznych, znany jako Zetormatic

Pierwszy prototypowy Zetor został opracowany w listopadzie 1945 roku. Trzy pierwsze wyprodukowane ciągniki Zetor Z 25 zostały uroczyście przekazane do eksploatacji 15 marca 1946 roku. I tak do dzisiaj ...

 

Strona internetowa firmy Zetor.

Gwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywna
 

130294 (463)

Menu bloga

Reklama Google

Muzeum Králíky

Muzeum Tatry

Cesarsko-Królewskie Koleje Państwowe [kkStB]

Po rozpadzie Monarchii Austro-Węgier w roku 1918 kkStB przestały istnieć. Ich majątek został podzielony między przedsiębiorstwa kolejowe państw powstałych z rozpadu monarchii takie jak:

  • Austria: Österreichische Staatsbahnen (ÖStB), od roku 1923: Österreichische Bundesbahnen (BBÖ)
  • Czechosłowacja: Československé státní dráhy (ČSD)
  • Królestwo Serbów, Chorwatów i Słoweńców: Jugoslovenske državne železnice (JDŽ)
  • Polska: Polskie Koleje Państwowe (PKP)
  • Rumunia: Căile Ferate Române (CFR)
  • Włochy: Ferrovie dello Stato (FS)

 

 Reklama - Posypywarka ciągniona do samochodu, quada, ATV, z własnym silnikiem napędu rozrzutu kruszywa.

Posypywarka komunalna ciągniona z własnym silnikiem - do ciągnięcia przez quad, ATV, samochód

Szybkość posypywania niezależna od prędkości jazdy, szczególnie polecana na wąskich, stromych krętych drogach, wszędzie tam gdzie nie można rozwinąć większej prędkości aby napęd od koła był skuteczny.

Zaczep kulowy ISO 50 lub oko ciągnikowe.

_