Źródło: http://www.securityprinting.org/akcie/obory/280/12800_index.htm

Obraz Augusta von Willego - "Bramen w 1870 roku, rewolucja przemysłowa"

 

Legendy czeskiej motoryzacji - Praga Mignon

 

Austro-Tatra była austriackim producentem samochodów, który podobnie jak czeska firma Tatra, wywodził swoje korzenie z fabryki Nesselsdorf Wagenbau.

 

Upadek Austro-Węgier spowodował utworzenie granic państwowych między zakładem produkcyjnym w Koprzywnicy (czes. Kopřivnice, niem. Nesselsdorf) a siedzibą główną w Wiedniu. Z tego powodu zarząd został przeniesiony do Pragi w 1919 roku i przemianowany na Ringhoffer-Tatra AG. Pojazdy były sprzedawane pod nową nazwą Tatra.

Logo zakładów Austro-Tatra, źródło Wikipedia

.

 

Źródła:

Gwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywna
 
 

375990 (639)

Menu bloga

Muzeum Králíky

Muzeum Tatry

Cesarsko-Królewskie Koleje Państwowe [kkStB]

Po rozpadzie Monarchii Austro-Węgier w roku 1918 kkStB przestały istnieć. Ich majątek został podzielony między przedsiębiorstwa kolejowe państw powstałych z rozpadu monarchii takie jak:

  • Austria: Österreichische Staatsbahnen (ÖStB), od roku 1923: Österreichische Bundesbahnen (BBÖ)
  • Czechosłowacja: Československé státní dráhy (ČSD)
  • Królestwo Serbów, Chorwatów i Słoweńców: Jugoslovenske državne železnice (JDŽ)
  • Polska: Polskie Koleje Państwowe (PKP)
  • Rumunia: Căile Ferate Române (CFR)
  • Włochy: Ferrovie dello Stato (FS)