Źródło: http://www.securityprinting.org/akcie/obory/280/12800_index.htm

Obraz Augusta von Willego - "Bramen w 1870 roku, rewolucja przemysłowa"

 

Legendy czeskiej motoryzacji - Praga Mignon

 

w przygotowaniu

Škoda 1101 oraz Škoda 1102 , znane również jako Tudor, to samochody osobowe i lekkie samochody dostawcze produkowane w latach 1946 - 1952 przez AZNP Mlada Boleslav oraz zakłady zależne. W latach 1946–1952 wyprodukowano 71 591 samochodów wszystkich wersji, z których zdecydowana większość została wyeksportowana do wielu krajów, w dużej części do Polski (8 376 szt.), Holandii (7 762 szt.),  Belgii (5 741 szt.). Około 24 700 egzemplarzy Škody 1101/1102 pozostało na rynku czechosłowackim.

Prospekt Škody 1102 z 1951 roku.

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8

 

Wersja nadwozia   Tudor Tudor kabriolet sedan roadster sanitarka dostawcza kombi wojskowa*
Lata produkcji   1946–1951 1946–1951 1948–1951 1948–1951 1947–1951 1947–1952 1949–1952 1948–1951
Ilość sztuk około 29 000 około 18 000 2 184 4 561 4 946 4 393 4 237
Masa własna [kg] 940 940 960 960 1090 1050 1070 960
Ładowność [kg] 360 360 340 340 310 500 500 400
Masa całkowita [kg] 1300 1300 1300 1300 1400 1680 1700 1360
Długość [mm] 4050 4050 4100 4100 4140 4120 4120 4080
Wysokość [mm] 1520 1520 1520 1460 1650 1680 1620 1530
Szerokość [mm] 1500 1500 1500 1500 1500 1500 1500 1520
Rozstaw osi [mm] 2485
Rozstaw kół [mm] 1200/1250 (przednie/tylne)
Prześwit [mm] 190
Opony   5,00/5,25×16 5,00/5,25×16 5,00/5,25×16 5,00/5,25×16 5,75×16 6,00×16 6,00×16 b.d.
Zużycie paliwa [l/100 km] 8,5 8,5 8,5 8,5 10 10  10 9,5
Szybkość maks. [km/h] 100 100 100 100 90 90 90 90
Szybkość trwała [km/h] 85 85 85 85 70 70 70 60


*Škoda 1101 VO/P

 Źródła:

  1. Wikipedia
  2. Skodatudor.pl
  3. Škoda 1101 w filmach
  4. Škoda 1102 w filmach
  5. FCB Free Car Brochures
  6. Auta 5P

 

Gwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywna
 
 

375957 (606)

Menu bloga

Muzeum Králíky

Muzeum Tatry

Cesarsko-Królewskie Koleje Państwowe [kkStB]

Po rozpadzie Monarchii Austro-Węgier w roku 1918 kkStB przestały istnieć. Ich majątek został podzielony między przedsiębiorstwa kolejowe państw powstałych z rozpadu monarchii takie jak:

  • Austria: Österreichische Staatsbahnen (ÖStB), od roku 1923: Österreichische Bundesbahnen (BBÖ)
  • Czechosłowacja: Československé státní dráhy (ČSD)
  • Królestwo Serbów, Chorwatów i Słoweńców: Jugoslovenske državne železnice (JDŽ)
  • Polska: Polskie Koleje Państwowe (PKP)
  • Rumunia: Căile Ferate Române (CFR)
  • Włochy: Ferrovie dello Stato (FS)