Źródło: http://www.securityprinting.org/akcie/obory/280/12800_index.htm

Obraz Augusta von Willego - "Bramen w 1870 roku, rewolucja przemysłowa"

 

Legendy czeskiej motoryzacji - Praga Mignon

 

Zakład ČZ w Strakonicach powstał w 1919 roku. Pod koniec lat 50-tych ubiegłego wieku produkcja roczna przekraczała 100 000 sztuk jednośladów, które eksportowano aż do 112 krajów świata.

W Polsce najbardziej znanymi motocyklami ČZ były modele 250 cm³ typ 475, produkowane w latach 60-tych (podobne do Jawy 250), 250 cm³ typ 980 z lat 70-tych, a na ulicach można jeszcze czasami spotkać 350 cm³ typ 472.06 z dwucylindrowym silnikiem.

Motocykle drogowe ČZ:

Motocykle terenowe ČZ:

Skutery ČZ:

  • ČZ 501 (1957)
  • ČZ 502 (1960)
  • ČZ 505 - rikša (1962), tříkolová užitková verze, jednomístná s korbou, též s krytou kabinou
  • ČZ 506 (2018)

Źródła:

Gwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywna
 
 

341765 (435)

Menu bloga

Muzeum Králíky

Muzeum Tatry

Cesarsko-Królewskie Koleje Państwowe [kkStB]

Po rozpadzie Monarchii Austro-Węgier w roku 1918 kkStB przestały istnieć. Ich majątek został podzielony między przedsiębiorstwa kolejowe państw powstałych z rozpadu monarchii takie jak:

  • Austria: Österreichische Staatsbahnen (ÖStB), od roku 1923: Österreichische Bundesbahnen (BBÖ)
  • Czechosłowacja: Československé státní dráhy (ČSD)
  • Królestwo Serbów, Chorwatów i Słoweńców: Jugoslovenske državne železnice (JDŽ)
  • Polska: Polskie Koleje Państwowe (PKP)
  • Rumunia: Căile Ferate Române (CFR)
  • Włochy: Ferrovie dello Stato (FS)