Źródło: http://www.securityprinting.org/akcie/obory/280/12800_index.htm

Obraz Augusta von Willego - "Bramen w 1870 roku, rewolucja przemysłowa"

 

Legendy czeskiej motoryzacji - Praga Mignon

 

Tatra 138 była bezpośrednim następcą samochodu Tatry 111, model ten wprowadził szereg nowych funkcji, kontynuując ewolucję koncepcji Tatra. Ciężarówka była wyprodukowana w latach 1959-1971. 

Decyzja aby zastąpić ciężarówkę Tatra 111 zapadła w 1952 roku jako część centralnego planowania komunistycznej czechosłowackiej gospodarki państwowej,  w której zakłady Tatry Koprzywnicy miała produkować ciężarówki o ładowności 7-10 ton. W 1956 roku na  Czechoslovak Machinery Expo w Brnie , Tatra wystawiła 2 nowe modele, T137 i T138. Oba pojazdy miały do ​​70% części wspólnych w całym zakresie. Wprowadzono nowe funkcje projektu, takie jak poprawa środowiska pracy kierowcy, np.: hydrauliczne wspomaganie kierownicy , sprzęgło wspomagane sprężonym powietrzem i elektro-pneumatyczne sterowanie wyborem biegów w skrzyni biegów.

Całkowita produkcja w latach 1959-1971 przekroczyła 45,900 egzemplarzy. 

Tatra T138 była eksportowana do ZSRR, Bułgarii, Rumunii , Polski, Francji, Austrii, Jugosławii oraz Holandii.

 

Podstawowe warianty produkcyjne Tatry 138:

T138 S1 - wywrotka jednokierunkowa

T138 S3 - wywrotka trójstronna

T138 V, VN - cywilna oraz wojskowa platforma (zabudowy skrzyniowe i inne)

T138 P1V - specjalna wersja wojskowa 

T138 CAS - jednostka gaśnicza

T138 PP6V - koparka

T138 PP5, PP4V, PP7 - cysterna

T138 P3, P11, P18, PP2, PP5, PP6, PP7, PP8V - żuraw

T138 PP7 - betoniarka

Silnik Tatry T138 chłodzony powietrzem  - V8 75 ° 

Gwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywna
 
 

130294 (463)

Menu bloga

Reklama Google

Muzeum Králíky

Muzeum Tatry

Cesarsko-Królewskie Koleje Państwowe [kkStB]

Po rozpadzie Monarchii Austro-Węgier w roku 1918 kkStB przestały istnieć. Ich majątek został podzielony między przedsiębiorstwa kolejowe państw powstałych z rozpadu monarchii takie jak:

  • Austria: Österreichische Staatsbahnen (ÖStB), od roku 1923: Österreichische Bundesbahnen (BBÖ)
  • Czechosłowacja: Československé státní dráhy (ČSD)
  • Królestwo Serbów, Chorwatów i Słoweńców: Jugoslovenske državne železnice (JDŽ)
  • Polska: Polskie Koleje Państwowe (PKP)
  • Rumunia: Căile Ferate Române (CFR)
  • Włochy: Ferrovie dello Stato (FS)

 

 Reklama - Posypywarka ciągniona do samochodu, quada, ATV, z własnym silnikiem napędu rozrzutu kruszywa.

Posypywarka komunalna ciągniona z własnym silnikiem - do ciągnięcia przez quad, ATV, samochód

Szybkość posypywania niezależna od prędkości jazdy, szczególnie polecana na wąskich, stromych krętych drogach, wszędzie tam gdzie nie można rozwinąć większej prędkości aby napęd od koła był skuteczny.

Zaczep kulowy ISO 50 lub oko ciągnikowe.

_