Źródło: http://www.securityprinting.org/akcie/obory/280/12800_index.htm

Obraz Augusta von Willego - "Bramen w 1870 roku, rewolucja przemysłowa"

 

Legendy czeskiej motoryzacji - Praga Mignon

 

Perfekcyjnie wyremontowany oraz zaadoptowany na pojazd gaśniczy - SKOT Ochotniczej Straży Pożarnej w Drzewicy.

Pożarniczy SKOT Ochotniczej Straży Pożarnej Drzewica

  • osp_drzewica_skot
  • skot_osp_drzewica_2
  • skot_osp_drzewica_3
  • skot_osp_drzewica_4
  • skot_osp_drzewica_5
  • skot_osp_drzewica_6
  • skot_osp_drzewica_8

 Pożarniczy SKOT Ochotniczej Straży Pożarnej Drzewica

OSP Drzewica - 26-340 Drzewica, Plac Narutowicza 1 
+48 48 375 52 05

Pożarniczy SKOT Ochotniczej Straży Pożarnej Drzewica

SKOT (cz. Střední Kolový Obrněný Transportér - Średni Kołowy Opancerzony Transporter, znany także pod oznaczeniem OT-64) – kołowy, pływający transporter opancerzony opracowany wspólnie przez konstruktorów czechosłowackich i polskich pod koniec lat 50-tych XX wieku. Pojazd posiada cztery osie (napęd 8×8), w  wielu wariantach jest wyposażony w wieżę strzelecką.

Do końca produkcji w 1972 roku wyprodukowano około 4500 egzemplarzy, z czego ok. 2500 dla Ludowego Wojska Polskiego a pozostałe dla Czechosłowackiej Armii Ludowej. Po wprowadzeniu na uzbrojenie obu armii BMP-1, transportery SKOT został stopniowo wycofywany ze służby, większość egzemplarzy sprzedano do kilkunastu krajów świata.

Transporter opancerzony SKOT, napędzany silnikiem diesla marki Tatra, T-928-14 V8, posiada napęd na wszystkie koła (8x8), niezależnie zawieszone, skutkuje to doskonałymi właściwościami trakcyjnymi podczas jazdy terenowej. Jednostka z OSP Drzewica dodatkowo jest wyposażona w tylną (ostatnią) oś przeciwskrętną, co bardzo zmniejsza promień skrętu i ułatwia manewrowanie. Jest to rozwiązanie wymyślone i wykonane przez pasjonata ciężkiego sprzętu kołowego, członka OSP Drzewica.

Położenie na mapie OSP Drzewica

or Map

Bliżej zainteresowany transporterem opancerzonym OT-64 SKOT zapraszam do zapoznania się z bardzo obszerną monografią autorstwa Karola Antalíka zamieszczoną w czeskim serwisie internetowym www.valka.cz

Spis treści

  1.  Wstęp
  2.  Konstrukcja pojazdu
  3.  Przedział bojowy
  4.  Podwozie
  5.  Specjalne wyposażenie
  6.  Przebieg służby
  7.  Dane techniczne
  8.  Zespół napędowy
  9.  Hamulce, instalacja elektryczna, wieża strzelecka
  10.  Uzbrojenie

Ocena użytkowników: 5 / 5

Gwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywna
 
 

130948 (200)

Menu bloga

Reklama Google

Muzeum Králíky

Muzeum Tatry

Cesarsko-Królewskie Koleje Państwowe [kkStB]

Po rozpadzie Monarchii Austro-Węgier w roku 1918 kkStB przestały istnieć. Ich majątek został podzielony między przedsiębiorstwa kolejowe państw powstałych z rozpadu monarchii takie jak:

  • Austria: Österreichische Staatsbahnen (ÖStB), od roku 1923: Österreichische Bundesbahnen (BBÖ)
  • Czechosłowacja: Československé státní dráhy (ČSD)
  • Królestwo Serbów, Chorwatów i Słoweńców: Jugoslovenske državne železnice (JDŽ)
  • Polska: Polskie Koleje Państwowe (PKP)
  • Rumunia: Căile Ferate Române (CFR)
  • Włochy: Ferrovie dello Stato (FS)

 

 Reklama - Posypywarka ciągniona do samochodu, quada, ATV, z własnym silnikiem napędu rozrzutu kruszywa.

Posypywarka komunalna ciągniona z własnym silnikiem - do ciągnięcia przez quad, ATV, samochód

Szybkość posypywania niezależna od prędkości jazdy, szczególnie polecana na wąskich, stromych krętych drogach, wszędzie tam gdzie nie można rozwinąć większej prędkości aby napęd od koła był skuteczny.

Zaczep kulowy ISO 50 lub oko ciągnikowe.

_