Źródło: http://www.securityprinting.org/akcie/obory/280/12800_index.htm

Obraz Augusta von Willego - "Bramen w 1870 roku, rewolucja przemysłowa"

 

Legendy czeskiej motoryzacji - Praga Mignon

 

Tatra 148 6x6 oraz 4x4 - następca Tatry 138, produkowana w latach 1972 - 1982. Łącznie zakłady Tatra w Koprzywnicy wyprodukowały 113 647 egzemplarzy. Z tej liczby 63 700 samochodów Tatra 148 zostało wyeksportowanych do 43 krajów, tradycyjnie największym odbiorcą był ZSRR. Nowy model Tatry wyeliminował wiele wad Tatry 138, powiększono szybkość samochodu, moc silnika, .. W 1979 powstała zmodernizowana wersja Tatry 148 o oznaczeniu T2-148. Zastosowano w niej silnik T2-928E o zmniejszonej głośności do 90dB oraz mniejszym o ~ 10% zużyciu paliwa. W kabinie zastosowano klejone szyby, spryskiwacze szyb, nowe siedzisko kierowcy ze sprężyną i hydraulicznym tłumieniem drgań, nowe zamki oraz błotniki. W podwoziu zmieniony został zbiornik paliwa, konstrukcja tylnych mostów i skrzyni rozdzielczej, tylne resory, a w wersji wywrotka, zastosowano jeden siłownik wywrotu w miejsce dotychczasowych dwu.

 Podstawowe dane silnika Tatra 2-928-1E jego odpowiednikiem stosowanym w wersjach wojskowych był silnik oznaczony jako Tatra 2-928-17E*

 Typ          czterosuwowy wysokoprężny(diesel)
 Układ cylindrów    widlasty pod kątem 75º, 8-cylindrowy
 Układ chłodzenia    
     
     
     
     
     
     
     

*Wersja wojskowa była wyposażona w wodoodporny alternator 24 V 720 W oraz wodoodporny elektryczny rozrusznik 24 V, 5.8 kW

 

Tatra 148 skrzyniowa w wersji wojskowej

Wojskowa Tatra 148 na ekspozycji Muzeum Techniki w Brnie, źródło Wikipedia.

Zakłady Tatra w Koprzywnicy produkowany następujące typy powozi Tatra 148 (za portalem http://www.tatratech.wz.cz):

T 148 S3

T 148 S1

T 148 VS1

T 148 V

T 148 VNM

T 148 NTt 6x6

T 148 NTt 4x4

T 148 PPRH S3

T 148 PPR S3

T 148 PPRH 32

T 148 PPR 20

T 148 PPR 14

T 148 P3

T 148 PP7

T 148 PP11 

T 148 PP5

T 148 PP4

T 148 PP6 

T 148 PPR 15 VNM 

T 148 PP 35

 

Źródła:

  1. Tatratech - nieoficjalna strona Tatry
  2. Tatra portal

 

Gwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywna
 
 

179641 (66)

Menu bloga

Muzeum Králíky

Muzeum Tatry

Cesarsko-Królewskie Koleje Państwowe [kkStB]

Po rozpadzie Monarchii Austro-Węgier w roku 1918 kkStB przestały istnieć. Ich majątek został podzielony między przedsiębiorstwa kolejowe państw powstałych z rozpadu monarchii takie jak:

  • Austria: Österreichische Staatsbahnen (ÖStB), od roku 1923: Österreichische Bundesbahnen (BBÖ)
  • Czechosłowacja: Československé státní dráhy (ČSD)
  • Królestwo Serbów, Chorwatów i Słoweńców: Jugoslovenske državne železnice (JDŽ)
  • Polska: Polskie Koleje Państwowe (PKP)
  • Rumunia: Căile Ferate Române (CFR)
  • Włochy: Ferrovie dello Stato (FS)

 

 Reklama - Posypywarka ciągniona do samochodu, quada, ATV, z własnym silnikiem napędu rozrzutu kruszywa.

Posypywarka komunalna ciągniona z własnym silnikiem - do ciągnięcia przez quad, ATV, samochód

Szybkość posypywania niezależna od prędkości jazdy, szczególnie polecana na wąskich, stromych krętych drogach, wszędzie tam gdzie nie można rozwinąć większej prędkości aby napęd od koła był skuteczny.

Zaczep kulowy ISO 50 lub oko ciągnikowe.

_