Źródło: http://www.securityprinting.org/akcie/obory/280/12800_index.htm

Obraz Augusta von Willego - "Bramen w 1870 roku, rewolucja przemysłowa"

 

Legendy czeskiej motoryzacji - Praga Mignon

 

Lekki 5 - tonowy samochód ciężarowy - Praga S5T (szosowy 5 tonowy) w Czechach popularnie nazywany - espětka. Szosowa odmiana terenowej Pragi V3S, produkowany w latach 1956 - 1972. Przez cały okres wyprodukowano ponad 50 000 sztuk. Praga S5T była produkowana w wersjach: S5T-1, S5T-2, S5T-3, S5T-TN (ciągnik siodłowy). W 1971 roku, pod koniec produkcji, zmiany konstrukcyjne pozwoliły ponieść ładowność samochody do 6 000 kg i ten model otrzymał oznaczenie S5T-3 Super. Wszystkie odmiany Pragi S5T posiadały napęd na jedną tylną oś, wyposażoną w koła bliźniacze. W latach 1959 - 1962 była produkowana odmiana S5T-N, większość z 3000 wyprodukowanych egzemplarzy została wyeksportowana do ZSRR.

Praga S5T była produkowana w zakładach - AZKG Praha-Vysočany do 1961 roku oraz AZL Praha-Letňany do końca produkcji w roku 1972.

Silnik samochodu Praga S5T był identyczny jak w modelu terenowym V3S, czyli rzędowy, 6 cylindrowy diesel OHV, oznaczany T-912-1, T-912-2.

 

 Podstawowe parametry samochodu Praga S5T wersje: podwozie do zabudowy, skrzyniowe, ciągnik siodłowy
 Wersja S5T - 1 S5T - 2 S5T - 3 S5T-1-TN S5T-2-TN S5T-3-TN
 Typ silnika            
 Masa podwozia pod zabudowę            
 Masa kompletnej wersji skrzyniowej            
 Masa całkowita z ładunkiem            
 Masa holowanej przyczepy            
             
             
             
             
             
             
             
             
             

Wersje silnika T 912-1, T 912-2 oraz T 912-3 (nie stosowany w samochodzie Praga S5T)

Typ silnika    T 912-1 T 912-2 T 912-3
Pojemność skokowa [cm³] 7 412 8 100
Średnica cylindra [mm] 110 115
Skok tłoka [mm] 130
Współczynnik kompresji   16,5:1
Moc maksymalna [kW]/[obr/min] 72,1/2100 81,0/2200 81,0/2000
Moment maksymalny [Nm]/[obr/min] 353/1400 392/1400 412/1400
Moc trwała [kW]/[obr/min] 44,1(60 KM) przy 1600
Wolne obroty [obr/min] 500
Średnie zapotrzebowanie paliwa [g/kWh] 247 242 228
Masa suchego silnika [kg] 630 650

 Źródła:

  1. Wikipedia
  2. Praga S5T w filmach
  3. Forum dyskusyjne miłośników samochodu Praga S5T
Gwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywna
 
 

179641 (66)

Menu bloga

Muzeum Králíky

Muzeum Tatry

Cesarsko-Królewskie Koleje Państwowe [kkStB]

Po rozpadzie Monarchii Austro-Węgier w roku 1918 kkStB przestały istnieć. Ich majątek został podzielony między przedsiębiorstwa kolejowe państw powstałych z rozpadu monarchii takie jak:

  • Austria: Österreichische Staatsbahnen (ÖStB), od roku 1923: Österreichische Bundesbahnen (BBÖ)
  • Czechosłowacja: Československé státní dráhy (ČSD)
  • Królestwo Serbów, Chorwatów i Słoweńców: Jugoslovenske državne železnice (JDŽ)
  • Polska: Polskie Koleje Państwowe (PKP)
  • Rumunia: Căile Ferate Române (CFR)
  • Włochy: Ferrovie dello Stato (FS)

 

 Reklama - Posypywarka ciągniona do samochodu, quada, ATV, z własnym silnikiem napędu rozrzutu kruszywa.

Posypywarka komunalna ciągniona z własnym silnikiem - do ciągnięcia przez quad, ATV, samochód

Szybkość posypywania niezależna od prędkości jazdy, szczególnie polecana na wąskich, stromych krętych drogach, wszędzie tam gdzie nie można rozwinąć większej prędkości aby napęd od koła był skuteczny.

Zaczep kulowy ISO 50 lub oko ciągnikowe.

_