Źródło: http://www.securityprinting.org/akcie/obory/280/12800_index.htm

Obraz Augusta von Willego - "Bramen w 1870 roku, rewolucja przemysłowa"

 

Legendy czeskiej motoryzacji - Praga Mignon

 

Ciężarówka Praga RN (rýchly nákladný) - szybki ciężarowy, RND - szybki ciężarowy z silnikiem diesla.

Lata produkcji 1933–1953 - Praga RN
1934–1955 - Praga RND
1947–1962 - Pionir*
   
Wyprodukowano RN - 23 747 sztuk
RND - 16 288 sztuk
Pionir* - 18 300 sztuk

*W 1938 roku Jugosławia zakupiła licencję na ciężarówkę Praga RN i rozpoczęła produkcję pod marka Pionir, produkcja była kontynuowana do początku lat 60-tych. Ciężarówki Pionir były produkowane w zakładach TAM znajdujących się w miastach Rakovica oraz Maribor.

 

 Podstawowe dane techniczne samochodu Praga RN (wersja z lat 50-tych)

Masa własna [kg] 3 150
Maksymalna ładowność [kg] 3 000
Długość [mm] 6 780
Szerokość [mm] 2 200
Rozstaw kół przednich [mm] 1 580
Rozstaw kół tylnych [mm] 1 575
Prześwit [mm] 250
Całkowita wysokość z plandeką [mm] 2 650
Rozstaw osi [mm] 4 200
Silnik* - 6 R benzynowy
Pojemność skokowa [cm³] 3 468
Moc silnika (3500 obr/min) [KM/kW] 72/53
Maksymalna prędkość szosowa [km/godz] 80
Maksymalna prędkość w terenie [km/godz] 35
Zużycie paliwa [l/km] 27
Zużycie oleju [l/km] 0,3
Zasięg bez tankowania [km] 400
Zdolność do brodzenia [mm] 400
Kabina [szt] 1 + 2 
Skrzynia ładunkowa   drewniana, oplandeczona
Ilość miejsc siedzących na ławkach [szt] 24

 * Silnik Praga RND - 4 R diesel

 

  • praga_rn
  • praga_rn1
  • praga_rn11
  • praga_rn12
  • praga_rn14
  • praga_rn2
  • praga_rn3
  • praga_rn4
  • praga_rn5
  • praga_rn6
  • praga_rn7
  • praga_rn8
  • praga_rn9
  • praga_rn_tam_pionir

 

Wybrane filmy z samochodami Praga RN/RND oraz TAM Pionir:

 

 

 

 

 

 

 

Nadwozie oraz rama autobusu Praga RN według Instrukcji obsługi z 1950 roku

Nadwozie oraz rama autobusu Praga RN według Instrukcji obsługi z 1950 roku

 

JIHOČESKÉ MOTOCYKLOVÉ MUSEUM České Budějovice

 

 

 

Gwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywna
 
 

179641 (66)

Menu bloga

Muzeum Králíky

Muzeum Tatry

Cesarsko-Królewskie Koleje Państwowe [kkStB]

Po rozpadzie Monarchii Austro-Węgier w roku 1918 kkStB przestały istnieć. Ich majątek został podzielony między przedsiębiorstwa kolejowe państw powstałych z rozpadu monarchii takie jak:

  • Austria: Österreichische Staatsbahnen (ÖStB), od roku 1923: Österreichische Bundesbahnen (BBÖ)
  • Czechosłowacja: Československé státní dráhy (ČSD)
  • Królestwo Serbów, Chorwatów i Słoweńców: Jugoslovenske državne železnice (JDŽ)
  • Polska: Polskie Koleje Państwowe (PKP)
  • Rumunia: Căile Ferate Române (CFR)
  • Włochy: Ferrovie dello Stato (FS)

 

 Reklama - Posypywarka ciągniona do samochodu, quada, ATV, z własnym silnikiem napędu rozrzutu kruszywa.

Posypywarka komunalna ciągniona z własnym silnikiem - do ciągnięcia przez quad, ATV, samochód

Szybkość posypywania niezależna od prędkości jazdy, szczególnie polecana na wąskich, stromych krętych drogach, wszędzie tam gdzie nie można rozwinąć większej prędkości aby napęd od koła był skuteczny.

Zaczep kulowy ISO 50 lub oko ciągnikowe.

_