Źródło: http://www.securityprinting.org/akcie/obory/280/12800_index.htm

Obraz Augusta von Willego - "Bramen w 1870 roku, rewolucja przemysłowa"

 

Legendy czeskiej motoryzacji - Praga Mignon

 

Ciężarówka Praga RN (rýchly nákladný) - szybki ciężarowy, RND - szybki ciężarowy z silnikiem diesla.

Lata produkcji 1933–1953 - Praga RN
1934–1955 - Praga RND
1947–1962 - Pionir*
   
Wyprodukowano RN - 23 747 sztuk
RND - 16 288 sztuk
Pionir* - 18 300 sztuk

*W 1938 roku Jugosławia zakupiła licencję na ciężarówkę Praga RN i rozpoczęła produkcję pod marka Pionir, produkcja była kontynuowana do początku lat 60-tych. Ciężarówki Pionir były produkowane w zakładach TAM znajdujących się w miastach Rakovica oraz Maribor.

 

 Podstawowe dane techniczne samochodu Praga RN (wersja z lat 50-tych)

Masa własna [kg] 3 150
Maksymalna ładowność [kg] 3 000
Długość [mm] 6 780
Szerokość [mm] 2 200
Rozstaw kół przednich [mm] 1 580
Rozstaw kół tylnych [mm] 1 575
Prześwit [mm] 250
Całkowita wysokość z plandeką [mm] 2 650
Rozstaw osi [mm] 4 200
Silnik* - 6 R benzynowy
Pojemność skokowa [cm³] 3 468
Moc silnika (3500 obr/min) [KM/kW] 72/53
Maksymalna prędkość szosowa [km/godz] 80
Maksymalna prędkość w terenie [km/godz] 35
Zużycie paliwa [l/km] 27
Zużycie oleju [l/km] 0,3
Zasięg bez tankowania [km] 400
Zdolność do brodzenia [mm] 400
Kabina [szt] 1 + 2 
Skrzynia ładunkowa   drewniana, oplandeczona
Ilość miejsc siedzących na ławkach [szt] 24

 * Silnik Praga RND - 4 R diesel

 

  • praga_rn
  • praga_rn1
  • praga_rn11
  • praga_rn12
  • praga_rn14
  • praga_rn2
  • praga_rn3
  • praga_rn4
  • praga_rn5
  • praga_rn6
  • praga_rn7
  • praga_rn8
  • praga_rn9
  • praga_rn_tam_pionir

 

Wybrane filmy z samochodami Praga RN/RND oraz TAM Pionir:

 

 

 

 

 

 

 

Nadwozie oraz rama autobusu Praga RN według Instrukcji obsługi z 1950 roku

Nadwozie oraz rama autobusu Praga RN według Instrukcji obsługi z 1950 roku

 

JIHOČESKÉ MOTOCYKLOVÉ MUSEUM České Budějovice

 

 

 

Gwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywna
 
 

341769 (439)

Menu bloga

Muzeum Králíky

Muzeum Tatry

Cesarsko-Królewskie Koleje Państwowe [kkStB]

Po rozpadzie Monarchii Austro-Węgier w roku 1918 kkStB przestały istnieć. Ich majątek został podzielony między przedsiębiorstwa kolejowe państw powstałych z rozpadu monarchii takie jak:

  • Austria: Österreichische Staatsbahnen (ÖStB), od roku 1923: Österreichische Bundesbahnen (BBÖ)
  • Czechosłowacja: Československé státní dráhy (ČSD)
  • Królestwo Serbów, Chorwatów i Słoweńców: Jugoslovenske državne železnice (JDŽ)
  • Polska: Polskie Koleje Państwowe (PKP)
  • Rumunia: Căile Ferate Române (CFR)
  • Włochy: Ferrovie dello Stato (FS)