Kontener KP 7, KP 7 zamknięty, mulda M5 oraz mulda M7 oferujemy do natychmiastowej sprzedaży z naszego magazynu.
Kontenery są dostępne w sklepie internetowym Torkonstal kontenery i muldy Korzystne ceny, wysoka jakość, szybka i tania dostawa gwarantowana.
Serdecznie zapraszamy!
Zakłady Nesselsdorfer Wagenbau-Fabriks Gesellschaft działały w latach 1850-1923, w wyniku podziału Austro-Węgier po I wojnie światowej kontynuatorem działalności były zakłady Ringhoffer-Tatra AG w Korzywnicy (niem Nesselsdorf) Początkowo w zakładach produkowano powozy, później także wagony kolejowe i samochody.
Firma została założona w 1850 roku przez Ignác Šustala [1822–1891] w 1853 dołączył akcjonariusz, przemysłowiec Adolf Raschka i powstała - Fabryka powozów Ignaz Schustala & Comp.
Bryczki i powozy konne produkcji Nesselsdorfer Wagenbau z kolekcji wozowni Muzeum w Łańcucie.
Na krótko przed pierwszą wojną światową w firmie Nesselsdorfer Wagenbau-Fabriks Gesellschaft pracowało około 5300 robotników i 300 urzędników, techników oraz inżynierów.
Założyciel Fabryki powozów Ignaz Schustala & Comp - Ignác Šustala urodził się 7 grudnia 1822 roku w Koprzywnicy jako trzeci syn bogatego gospodarza. Jego matka zmarła w 1828 roku, gdy miał sześć lat, w wieku jedenastu lat został sierotą po śmierci ojca. Ukończył szkołę podstawową w Koprzywnicy. Dwa lata 1834 -1835 uczył się w gimnazjum w Nowym Jiczynie. W 1836 roku rozpoczyna naukę rzemiosła; kołodziejstwa, malarstwa oraz stolarstwa u mistrza mistrza Jana Kudlika z Mistka, obecnie część Frydek-Mistek. W tym okresie zainteresował się techniką kolejową, własnie w tym okresie w okolicy Frydek-Mistek jest budowana północna C.K. trasa kolejowa. (K.u.K. Privilegierte Kaiser-Ferdinands-Nordbahn) (C.K. Uprzywilejowana Kolej Północna Cesarza Ferdynanda). W 1841 roku Ignác Šustala został czeladnikiem i aby zdobyć kolejne doświadczenia zawodowe zatrudnia się kolejno u rymarza Josefa Svitáka w Hukvaldy, nastepnie u mistrza rymarstwa Jakuba Pekáreki w Holeszowie. W celu dalszego kształcenia, w 1843 roku decyduje się na wyjazd do Wiednia, wielkiego centrum produkcji powozów. W Wiedniu spędza 7 lat, pracując kolojno w firmie Waniek, u Friedricha Kindlera, a na końcu u CK dostawcy, rymarza Filipa Kollera . Dzięki Filipowi Kollerowi zdobył niezbędną wiedzę zawodową, a wraz z nią marzenia o niezależności. Ignác Šustala w 1850 roku zrezygnuje z pracy u mistrza Kollera i wróci do rodzinnej Koprzywnicy z myślą o założeniu własnego warsztatu. Przy pomocy starszego brata Jana, w obrębie jego gospodarstwa Ignác Šustala zbudował swój pierwszy niewielki warsztat o wymiarach 6 x 7 m z dodatkowym zadaszeniem wielkości 3 x 3,7 metra. Na początku swojej działalności zatrudnił 2 pracowników. W latach 1850 - 1852 warsztat produkuje furmanki i bryczki konne, cieszące się dobrą opinia oraz doskonale nadające się do użytku we wiejskich okolicach Koprzywnicy. Dzięki dużemu zainteresowaniu klientów wyrobami warsztatu, Šustala mógł rozszerzać swoją działalność. W końcu trzeciego roku samodzielnej działalności, zatrudnia już ośmiu czeladników oraz kilku uczniów. Dzięki doskonałym umiejętnościom organizacyjnym i ścisłej dyscyplinie jaką wprowadził Ignac Šustala firma mogła stale zwiększać produkcję.
Ignac Šustala był nie tylko sprawnym biznesmenem i organizatorem, ale również bardzo był utalentowany technicznie. Zastosował wiele własnych patentów i ulepszeń w swojej firmie. W 1870 roku zatrudniając 150 wykwalifikowanych pracowników różnych zawodów, wyprodukował 1200 pojazdów, w tym różne pojazdy użytkowe, specjalne, pocztowe.
Ignác Šustala zmarł na zawał serca 29 stycznia 1891 roku we Wiedniu. Kolejnym dyrektorem zakładów został jego syn Adolf, który jednak bez większych sukcesów w 1895 roku zrezygnował z kierowania firmą, i razem z braćmi Ignacem juniorem oraz Józefem, odsprzedał udziały w zakładach Nesselsdorfer Wagenbau.
Wykaz modeli samochodów osobowych produkowanych przez zakłady Nesselsdorfer Wagenbau:
President, pierwszy samochód produkcji Nesselsdorfer Wagenbau z 1897 r. ↑ źródło Wikipedia ↓ fot. Letheko, Muzeum Tatra w Koprzywnicy
Wykaz modeli samochodów ciężarowych i autobusów produkowanych przez zakłady Nesselsdorfer Wagenbau:
Replika pierwszego samochodu ciężarowego.
Źródła:
Austro-Tatra była austriackim producentem samochodów, który podobnie jak czeska firma Tatra, wywodził swoje korzenie z fabryki Nesselsdorf Wagenbau.
Upadek Austro-Węgier spowodował utworzenie granic państwowych między zakładem produkcyjnym w Koprzywnicy (czes. Kopřivnice, niem. Nesselsdorf) a siedzibą główną w Wiedniu. Z tego powodu zarząd został przeniesiony do Pragi w 1919 roku i przemianowany na Ringhoffer-Tatra AG. Pojazdy były sprzedawane pod nową nazwą Tatra.
.
Źródła:
941709 (1)
Proszę nie dzwonić ... linie chwilowo nieczynne.
Po rozpadzie Monarchii Austro-Węgier w roku 1918 kkStB przestały istnieć. Ich majątek został podzielony między przedsiębiorstwa kolejowe państw powstałych z rozpadu monarchii takie jak: